سه شنبه ۰۷ شهریور ۰۲

زندگينامه اميرعباس گلاب خواننده و آهنگساز تواناي كشور

به جامع ترين خبرنامه تخصصي موزيك خوش آمديد

۱۶۳ بازديد

 

اميرعباس گلاب متولد 24 آبان 1365 در تهران مي باشد. او از سن 7 سالگي موسيقي را با آواز سنتي نزد پدر خود شروع كرد. وي 14 سال بيشتر نداشت كه نواختن گيتار را آغاز كرد و گرايش به سبك پاپ و راك آورد. اميرعباس گلاب كه داراي تحصيلات موسيقي است براي دوره اي كوتاه نزد استاد محمد نوري شروع به كار كرد و اولين تك آهنگ خود را در سال 1386 تحت عنوان فقط برو ارائه كرد. او فارغ التحصيل آكادميك رشته موسيقي مي باشد و به جز خوانندگي، آهنگسازي و ترانه سرايي نيز مي كند. وي مدتي نزد مرحوم محمد نوري آموزش خوانندگي ديده است و از بچگي دوست داشت خواننده شود. پدرش يكي از مخالفين سرسخت وي در مورد تغيير سبك و روي آوردن به سبك پاپ بود و حتي به او مي گفت اگر تار و سه تار بخواهي برايت تهيه مي كنم اما گيتار نه! پدرش همچنان مخالف پاپ خواندن وي است.

پس از پخش آهنگ ستايش بود كه اميرعباس گلاب شروع به پخش تك آهنگهاي رسمي خود كرد، آهنگ هايي همچون قدم، خدايا كجايي و هوس كردم. در پي ساخت فصل دوم سريال ستايش اميرعباس گلاب باز هم به همكاري در اين پروژه دعوت شد و آهنگ سريال ستايش 2 را نيز اجرا كرد. آهنگي به مراتب زيباتر با ترانه اي از مريم دلشاد، ملودي امين قباد و تنظيم سعيد شمس. وي هنوز ازدواج نكرده و مجرد است. خودش مي گويد كه از همان دوران كودكي دوست داشته كه خواننده شود و در بيشتر انشاهايش به اين موضوع اشاره كرده است، اين خواننده علاوه بر گيتار، پيانو هم مي نوازد.

ترانه سرايي و آهنگسازي

اميرعباس گلاب بعد از شروع با آقاي فتحعليان آشنا شد و نوع نگاهش به موسيقي كمي عوض شد و بعد از آن شروع به آموزش گيتار فلامنگو كرد بعد از آن كم‌ كم شروع به آهنگسازي و ترانه‌ سرايي كرد. آهنگ فقط برو اولين كار اميرعباس گلاب بود و قرار بر پخش اين اثر نبود، اين قطعه بر اثر يك اتفاق ساخته شد و بعد از آن‌ ضبط شد، چند نفري آن‌ را شنيدند و استقبال كردند كه قرار بر اين شد كه آن را پخش كند.

از آهنگ هاي معروف او مي توان به كابوس، ستايش 1 و 2، غممو، اتاق با همراهي عليرضا آذر و ميلاد بابايي، قدم، خدايا كجايي، هوس كردم، جنس زن، بمب جنون با همراهي عليرضا آذر، قبل از تو، بخشش با همراهي حميد صفت، بابايي، ديوونه، توسل، عشق تو و تو از كجا پيدات شد اشاره كرد. از تو ممنونم، زيباي لعنتي، دلخوشي، لعنت، دلفريب با همراهي سيامك عباسي، آهنگ بانو جان براي فيلم آينه بغل، ارباب، سادس، ازدواج، صداي بارون، گونه، بازم رفت، بريم دريا، هم نام، بايد ببخشمت، شاه قلبم و كودكانه از ديگر آهنگ هاي موفق او هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.