سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳
۹۶ بازديد

 

ادل لائوري بلو ادكينز در ۵ مي ۱۹۸۸ در شهر ناتنهام واقع در شمال لندن به دنيا آمد. مادرش «پني ادكينر» بريتانيايي است و در نوجواني او را به دنيا آورد. پدرش «مارك اوانس» اصالتا اهل يكي از ايالت هاي كشور ولز است. زماني كه ادل ۲ ساله بود، پدرش خانواده را ترك كرد و مشخص نيست به كجا رفته است. ادل از كودكي به خوانندگي بسيار علاقه مند بود، به همين دليل وقتي تنها ۴ سال داشت با صداي شگفت انگيز خود خواندن را آغاز كرد. بنا به گفته خودش گروه دختران ادويه، علاقه و اشتياق بيشتري براي خوانندگي در او ايجاد كردند به گونه اي كه جايگاه فعلي خود را مديون اين گروه مي داند. گروه دختران ادويه شامل ۵ تن از دختران خواننده و رقصنده به نام هاي گري، ويكتوريا، اما، ملاني c و ملاني B در انگلستان است كه شهرت فراواني دارند. ادل پس از سپري كردن دوران تحصيل خود، از مدرسه هنرها و صنايع اجرايي بريتانيا فارغ التحصيل شد.

آغاز فعاليت حرفه اي

در سال ۲۰۰۶ پس از فارغ التحصيلي ادل، ايكس ال ركوردينگز (ناشر موسيقي مستقل بريتانيايي) يك قرارداد ضبط را با او به امضا رساند. ادل در سال ۲۰۰۷ موفق به دريافت جايزه منتخب منتقدان بريت شد و در نظرسنجي سال ۲۰۰۸ برنده صداي بي بي سي شد. در سال ۲۰۰۸ اولين آلبوم ادل به نام «۱۹» منتشر شد و موجب توجه و تحسين منتقدان قرار گرفت، همچنين موفقيت تجاري چشمگيري به همراه داشت. آلبوم ۱۹ پس از گذشت سه سال از انتشارش، چهارمين آلبوم پرفروش سال ۲۰۱۱ در بريتانيا شد. ادل در سال ۲۰۰۹ موفق به دريافت جايزه بهترين هنرمند جديد و همچنين بهترين اجراي آهنگ پاپ خواننده زن در پنجاه و يكمين مراسم جايزه گرمي شد. او در سن نوزده سالگي دچار بيماري خونريزي تارهاي صوتي شد و چندين بار مورد جراحي قرار گرفت، به همين دليل تعدادي از كنسرت هايش كنسل شد. وي از طرفداران خود پوزش خواست و به آن ها قول داد كه پس از بهبودي كامل مجددا روي صحنه خواهد آمد.

انتشار آلبوم «۲۱» و موفقيت هاي آن

در اوايل سال ۲۰۱۱، ادل دومين آلبوم خود را به نام «۲۱» روانه بازار كرد و در كمال ناباوري اين آلبوم به مدت ۱۸ ماه در صدر پرفروش ترين آلبوم هاي بريتانيا قرار داشت و به مدت ۱۳ هفته نيز پرفروش ترين آلبوم آمريكا بود. جالب است بدانيد تاكنون هيچ زني در تاريخ موسيقي بريتانيا، چنين ركوردي نداشته است. آلبوم «۲۱» در صدر آلبوم هاي پرفروش ۲۴ كشور جهان بوده كه حدود ۳۰ ميليون نسخه از آن به فروش رسيده است. اين آلبوم همچنين توانست نام خود را به عنوان طولاني ترين مدت صدرنشيني در جدول پرفروش ترين آلبوم هاي موسيقي بريتانيا، در كتاب ركوردهاي جهاني گينس به ثبت برساند. ادل با انتشار اين آلبوم توانست ۶ جايزه گرمي در سال ۲۰۱۲ را از قبيل بهترين آلبوم، بهترين ترانه، بهترين ضبط را از آن خود كند. وي همچنين در سال ۲۰۱۳ موفق شد جايزه اسكار و گلدن گلاب را براي ترانه «اسكاي فال» كه براي سي و سومين فيلم جيمز باند ساخته شده، دريافت كند. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.