دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

وقتي اوباما به آياتي از قرآن اشاره كرد

به جامع ترين خبرنامه تخصصي موزيك خوش آمديد

۲۷ بازديد

باراك اوباما را مي توان به دليل بسياري از خصوصيات در جهان شناخت ، اما از او اغلب پدر و ناپدري مسلمان آمريكايي ياد مي شود ، حتي اگر خودش مسيحي باشد. رئيس جمهور نشان داده است كه سعي كرده يا حداقل سعي كرده است از موقعيت خود و خانواده اش تا حد قطع سلسله …

منبع: سرخط نيوز
وقتي اوباما به آياتي از قرآن اشاره كرد

وقتي اوباما به آياتي از قرآن اشاره كرد https://head-line.ir/2021/وقتي-اوباما-به-آياتي-از-قرآن-اشاره-كرد/ سرخط نيوز Mon, 18 Jan 2021 07:47:47 0000 عمومي https://head-line.ir/2021/وقتي-اوباما-به-آياتي-از-قرآن-اشاره-كرد/

باراك اوباما را مي توان به دليل بسياري از خصوصيات در جهان شناخت ، اما از او اغلب پدر و ناپدري مسلمان آمريكايي ياد مي شود ، حتي اگر خودش مسيحي باشد. رئيس جمهور نشان داده است كه سعي كرده يا حداقل سعي كرده است از موقعيت خود و خانواده اش تا حد قطع سلسله …

منبع: سرخط نيوز
وقتي اوباما به آياتي از قرآن اشاره كرد

باراك اوباما را مي توان به دليل بسياري از خصوصيات در جهان شناخت ، اما از او اغلب پدر و ناپدري مسلمان آمريكايي ياد مي شود ، حتي اگر خودش مسيحي باشد. رئيس جمهور نشان داده است كه سعي كرده يا حداقل سعي كرده است از موقعيت خود و خانواده اش تا حد قطع سلسله مراتب “اسلام هراسي” و “نژادپرستي” در جهان استفاده كند.

باراك حسين اوباما وي در 4 آگوست 1961 در هاوايي به دنيا آمد. وي براي تحصيل به شيكاگو رفت و يك فعال اجتماعي شد و فعاليتهاي اجتماعي و سياسي خود را آغاز كرد. وي در سال 1991 از دانشگاه هاروارد در رشته حقوق فارغ التحصيل شد. وي پس از فارغ التحصيلي از هاروارد ، به عنوان وكيل حقوق مدني در شيكاگو شروع به كار كرد و در آنجا به تدريس حقوق در دانشگاه شيكاگو پرداخت و در خدمات اجتماعي فعال شد.

ورود به دنياي وكالت زمينه ورود اوباما به سياست را فراهم كرد. وي قبل از عضويت در سناي ايالات متحده ، هشت سال در سناي ايالت خدمت كرد. در سال 2004 ، وي سومين آمريكايي آفريقايي تبار شد كه در سنا خدمت مي كرد.

وي تصميم گرفت فعاليتهاي سياسي و اجتماعي خود را در كاخ سفيد با جديت بيشتري دنبال كند. سال 2008 بود. رقيب اوباما هيلاري كلينتون ، همسر سناتور نيويورك و همسر بيل كلينتون رئيس جمهور سابق بود. وي در تاريخ 20 ژانويه 2009 به عنوان چهل و چهارمين رئيس جمهور ايالات متحده سوگند ياد كرد. لين در سال 2012 ، وي در رقابت با ميت رامني جمهوري خواه ، دوباره به عنوان رئيس جمهور ايالات متحده انتخاب شد.

اوباما كه از همان روزهاي ابتدايي اقامت خود در كاخ سفيد سعي در معرفي خود به مسلمانان داشت ، بر لزوم مقابله همزمان با افراط گرايان مسلمان تأكيد كرد. يكي از مهمترين مراحل در عرصه بين الملل است لين لين لين لين لين وي در سال 2011 مجوز يك عمليات مخفي در پاكستان را صادر كرد. رهبر القاعده اسامه بن لادن در يك عمليات دريايي ايالات متحده كشته شده است.

دانشگاه الازهر در قاهره ، 2009 ، يكي از مشهورترين سخنراني ها در حمايت از انديشه اسلامي بود و مورد توجه بين المللي بسياري قرار گرفت. در واقع ، در اين سخنراني ، اوباما مي خواست به وعده هاي انتخاباتي خود عمل كند. تسليم به مسلمانان سراسر جهان در يكي از پايتخت هاي كشورهاي اسلامي.

وي در سخنان افتتاحيه خود گفت: “ما در بحبوحه تنش ها ميان ايالات متحده و جهان اسلام هستيم.” تنش در تاريخ و امروز مستقل از سياست آمريكا. براي قرن ها ، رابطه اسلام و غرب تركيبي از همزيستي و در عين حال درگيري مذهبي و جنگ بوده است. در سال هاي اخير ، نفي بسياري از حقوق و فرصت ها توسط بسياري از مسلمانان منجر به تنش ميان دو طرف شده است. و تغييرات سريع با مدرنيته و جهاني شدن باعث شده است كه بسياري از مسلمانان غرب را با فرهنگ اسلامي خصمانه قلمداد كنند. در همين حال ، برخي از افراط گرايان از اين تنش ها در مناطق كوچك و مهم جهان اسلام سوused استفاده كرده اند. حملات 11 سپتامبر و ادامه استفاده زور از افراط گرايان عليه غيرنظاميان موجب شده است كه برخي به اين نتيجه برسند كه اسلام نه تنها با ايالات متحده و غرب بلكه با حقوق بشر نيز خصومت دارد. اين امر باعث ايجاد ترس و بي اعتمادي بيشتر بين دو طرف شده است. در عين حال ، تا زماني كه روابط ما بر اساس اختلافات باشد ، ما كساني كه نفرت مي پرورانند نه صلح را تقويت خواهيم كرد. باعث درگيري مي شوند.

وي با تأكيد بر اهميت صلح بين جهان اسلام و غرب ، گفت: “من براي آغاز جديدي بر اساس درك و احترام متقابل ايالات متحده و جهان اسلام به اينجا آمده ام. يك شروع مبتني بر اين واقعيت كه هيچ رقابت بين ايالات متحده و اسلام وجود ندارد. در عوض ، آنها داراي اصول و اصول مشتركي مانند عدالت و پيشرفت و احترام به كرامت انساني هستند. براي حركت به جلو ، بايد آنچه را كه در ذهن داريم به وضوح بيان كنيم. گوش دادن به يادگيري از يكديگر بايد ادامه يابد. به هم احترام بگذاريد و به دنبال درك متقابل باشيد. من سعي مي كنم اين كار را انجام دهم و سعي مي كنم حقايق را تا آنجا كه ممكن است بگويم ، همانطور كه در قرآن آمده است: “خدا را ياد كن و هميشه راستگو باش”.

البته ، اوباما همچنين در مورد مباني مذهبي در خانواده اش صحبت كرد: «بديهي است كه بخشي از اين اعتقاد از تجربه شخصي من ناشي مي شود. من يك مسيحي هستم و پدرم از يك خانواده مسلمان است. در دوران نوجواني سالها در اندونزي زندگي كردم و در ساعات اوليه صبح اذان شنيدم و در جواني در محله اي كار مي كردم كه بسياري از مسلمانان با احترام و صلح و صفا بودند. از طرف ديگر ، من به عنوان يك دانشجوي تاريخ ، از نظر تمدن با اسلام آشنا شدم. در جاهايي مانند دانشگاه الازهر ، اسلام قرن هاست كه مشعل مي سوزاند. ما به فرهنگ اسلامي بخاطر طاق هاي باشكوه و معادن عالي ، شعرهاي جاودانه و موسيقي زيبا ، ادبيات و آرامش بدهكار هستيم. اين آشنايي و تجربه باعث مي شود كه من باور كنم كه مشاركت بين ايالات متحده و اسلام بايد بر اساس حقيقت اسلامي باشد. به همين دليل است كه من به عنوان رئيس جمهور ايالات متحده هميشه وظيفه خود دانسته ام كه با عقايد غلط اسلام مبارزه كنم.

اوباما گفت: “اما همين اصل بايد در جهان اسلام وارد شود.” همانطور كه مسلمانان از خرافات استقبال نمي كنند ، ايالات متحده نيز با يك دولت خودمحور مطابقت ندارد. آمريكا هميشه يكي از مظاهر بزرگ پيشرفت جهان بوده است و ما در يك انقلاب متولد شديم. آمريكا كشوري است كه با همان هدف آفرينش ساخته شده است و ما قرن ها تلاش كرده ايم كه اين كلمات را تفسير كنيم و در حالي كه فراواني وجود دارد به يك شعار مشترك اعتقاد داريم. باراك حسين اوباما ، نامزد آفريقايي-آمريكايي به بحث شهر تبديل شده است. اما داستان زندگي من بي نظير نيست. همه روياها در ايالات متحده تحقق نمي يابند ، اما روياهايي كه مي توانند براي كساني كه به اين كشور مي آيند قابل تحقق است و اين شامل نزديك به 7 ميليون مسلمان آمريكايي با سطح تحصيلات و درآمد بالاتر است. علاوه بر اين ، آزادي در ايالات متحده هيچ تفاوتي با آزادي دين ندارد. به همين دليل در هر ايالت ما حداقل يك مسجد و در مجموع بيش از 1200 مسجد در سراسر ايالات متحده وجود دارد. به همين دليل دولت ايالات متحده براي حمايت از حقوق زنان و دختران براي داشتن حجاب به دادگاه مراجعه كرده است.

وي اسلام را بخشي از ايالات متحده توصيف كرد: “من معتقدم همه ما آرزوهاي يكساني در ايالات متحده داريم ، صرف نظر از نژاد ، دين و موقعيت اجتماعي ، و اينكه يك زندگي در صلح و امنيت يك حقيقت وجود دارد. تجربه اخير به ما آموخته است كه يك سيستم مالي ضعيف در يك كشور مي تواند به رونق در همه جا منجر شود. با ابتلا به آنفولانزاي جديد ، همه در معرض خطر هستند. وقتي كشوري به سلاح هسته اي نياز دارد ، تهديد به حملات هسته اي براي همه كشورها افزايش مي يابد ، در حالي كه افراط گرايان خشن در مركز رشته كوه قرار دارند و مردم آن سوي اقيانوس در معرض خطر هستند. اين بدان معناست كه جهان در حال نزديك شدن به قرن 21 است. اينگونه است كه ما با يكديگر به عنوان يك انسان رفتار مي كنيم.

رئيس جمهور اسبق آمريكا در توصيف نقش افراط گرايان در گسترش نفرت از اسلام گفت: اولين چيزي كه بايد بررسي كنيم افراط گرايي است. من قبلاً گفته ام كه ​​آمريكا در حال جنگ با اسلام است و آن را دوست ندارد. اما در عين حال ، او به طور حتم با افراط گراياني خشن كه تهديدي جدي براي امنيت ما هستند روبرو خواهد شد زيرا ما ، مانند ساير اديان ، كشتار زنان ، مردان و كودكان بي گناه را مي پذيريم. به عنوان مثال ، اوضاع افغانستان اهداف ايالات متحده و نياز به همكاري را منعكس مي كند … هفت سال پيش ، ايالات متحده القاعده و طالبان را با حمايت بين المللي دنبال كرد. اين انتخاب ما نبود ، بلكه ضروري شد. من مي دانم كه ممكن است برخي از افراد هنوز در مورد حملات 11 سپتامبر س questionال كنند يا حتي حق با آنها باشد ، اما اين نكته را روشن كنيد كه القاعده در آن روز نزديك به 3000 نفر را كشت. قربانيان زنان ، مردان و كودكان بي گناه از ايالات متحده و ساير كشورها بودند. اما القاعده بي رحمانه آنها را كشت ، مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفت و هنوز هم قصد خود را براي نسل كشي اعلام كرد.

وي در بخش ديگري از سخنراني گفت: “هيچ يك از ما نبايد اين افراط گرايان را تحمل كنيم.” در بسياري از سرزمين ها ، افراد از آيين هاي مختلف كشته شده اند. قرآن كريم مي فرمايد كسي كه بي گناه را مي كشد او را مي كشد و كسي كه انسان را نجات مي دهد همانند نجات انسان است. آيين زيباي بيش از يك ميليارد نفر در جهان فراتر از نفرت چند مسلمان است.

اوباما گفت ، سومين منبع تنش و مسئله اي كه همه ما به آن توجه داريم ، حق ملت ها براي سلاح هسته اي و مسئوليت هاي مربوطه است. . اين موضوع اخيراً بحث و جدال بين ايالات متحده و جمهوري اسلامي ايران را برانگيخته است. از طرف ديگر ، ايران از زمان انقلاب اسلامي درگير خشونت عليه نظاميان و غيرنظاميان آمريكايي بوده است. اين داستان براي همه روشن است. من همچنين براي رهبران و مردم ايران روشن كردم كه كشور من آماده است به جاي ماندن در گذشته ، به جلو حركت كند. حال س isال اين نيست كه آيا ايران با آن مخالف است ، بلكه اينكه آيا مي خواهد آينده را براي خود بسازد؟

با اين وجود ، علي رغم انكار مكرر ايران در مورد برنامه هسته اي خود طي سالهاي گذشته ، اين كشور بارها اين ادعاها را رد كرده است. موضوعات زيادي براي گفتگو بين دو كشور وجود دارد و ما آماده هستيم كه بدون پيش شرط و احترام متقابل ادامه دهيم. اما واضح است كه ما براي مقطع حساس به يك مقطع حساس رسيده ايم. از اين به بعد ، نه تنها منافع آمريكا ، بلكه همچنين جلوگيري از مسابقه تسليحاتي كه مي تواند منطقه را تحت تأثير قرار دهد … من مي فهمم كه برخي اعتراض مي كنند ، برخي از كشورها سلاحي دارند كه ديگران ندارند. من بار ديگر تأكيد كردم كه ايالات متحده بدون سلاح هسته اي به امنيت بين المللي متعهد است ، زيرا هيچ كشوري حق رأي ندارد. طبق پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي (NPT) ، هر كشور از جمله ايران بايد حق داشتن يك برنامه صلح آميز هسته اي را داشته باشد. اين ميثاق در قلب توافق نامه است و بايد توسط همه طرفين قرارداد محافظت شود.

وي گفت مردم اوباما بايد آزاد باشند تا دين خود را بر اساس ذهن ، قلب و روح خود انتخاب كنند. چنين مدارايي براي توسعه دين ضروري است ، اما اكنون از بسياري جهات مورد چالش قرار گرفته است. برخي از مسلمانان تمايل دارند كه با رد ساير اديان ، ايمان خود را بيازمايند. در عين حال ، تنوع مذهبي نيز بايد حفظ شود. بايد بخاطر داشته باشيم كه آزادي مذهبي همزيستي مردم را تسهيل مي كند و ما بايد هميشه به فكر راه هايي براي حفظ اين مسئله باشيم.

از طرف خود ، اوباما گفت: “من با برخي از مردم غرب موافق نيستم كه يك زن محجبه حقوق كمتري نسبت به ساير زنان داشته باشد.” اما معتقدم اگر به زن حق تحصيل داده نشود ، از حقوق برابر او محروم است. تصادفي نيست كه زنان در كشورهايي كه اجازه تحصيل دارند موفق ترند. مسئله برابري زنان به هيچ وجه محدود به اسلام نيست. در تركيه ، پاكستان ، بنگلادش و اندونزي شاهد بوده ايم كه اكثريت مسلمانان يك زن را براي رهبري كشور انتخاب مي كنند. در همان زمان ، مبارزه براي برابري زنان در ايالات متحده و ساير مناطق جهان ادامه دارد.

در واقع ، تمام اين كلمات زيبا را در كنار تحريم هاي سختگيرانه اي كه اين آقا عليه اين ايراني اعمال كرده است قرار دهيد. غير مسلمانان افراطي ، مانند برخي از شهروندان ايالات متحده ، اقدامات تروريستي در ايالات متحده انجام نداده اند. همين رفتارها و سخنان متناقض است كه اوباما را دچار ترديد مي كند.

پي نوشت: در اين مقاله از نسخه 2010 322 صفحه اي جهان 2010 كه توسط كريس ابوت ويرايش و توسط ريز منتشر شده است استفاده شده است.

انتهاي پيام

منبع: سرخط نيوز
وقتي اوباما به آياتي از قرآن اشاره كرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.