دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

بيوگرافي امير تاجيك خواننده تواناي پاپ

به جامع ترين خبرنامه تخصصي موزيك خوش آمديد

۱۳۰ بازديد

 

امير تاجيك (متولد ۸ شهريور ۱۳۴۷ در تهران) هنرپيشه و خواننده محبوب و مطرح ايراني است. او فارغ التحصيل رشته مهندسي طراحي صنعتي مي باشد و با توجه به رشته تحصيلي خود به مدت يك دهه به عنوان مهندس قطعات پرواز در هواپيمايي كشور كار كرده و قطعه اي از محفظه موتور احتراق هواپيما را طراحي كرده است. زماني كه درس مي خوانده بازيگر رشته تئاتر نيز بوده و بسياري از ترانه ها را نيز روي سن مي خوانده است و از همان زمان به پيشنهاد دوستانش براي صداي خوبش تصميم گرفت به سمت خوانندگي برود و براي هميشه بازيگري را كنار گذاشت. اولين كارش را با اركستر سمفونيك با آقاي امير بكان و رهبري ناصر مرتضي پور شروع كرده و مدتي نيز در تئاتر كار كرده است. او مي گويد تنها علاقه براي ورود به خوانندگي كافي نيست و بايد پتانسيل دروني خود را محك بزنيد سپس با فطرت درون و علاقه بيروني ادغام كنيد و يك اثري به وجود بياوريد كه اثري روي مخاطب ايجاد كند.

تاجيك خواننده‌ اي كه با ترانه «زير آسمون شهر» به شهرت رسيد را مي‌ توان به‌ نوعي در زمره خوانندگان نسل اول موسيقي پاپ ايراني پس از انقلاب اسلامي به‌ حساب آورد. برادر امير تاجيك رهبر اركستر است و در تيم وي كار مي كند. امير بسياري از موفقيت هاي امروزش را مديون برادرش اميد تاجيك است و بسياري از آهنگ سازي هاي او را برادرش انجام مي دهد. در آلبوم زندگي هم به عنوان همخوان كر حضور داشت. اين خواننده محبوب طرفداران زيادي دارد و همه مردم فكر مي كنند كه او ازدواج كرده است، اما خبر ازدواج امير تاجيك توسط اين هنرمند و مهندس ايراني به شدت تكذيب شده است.

زندگي ايده آل از نظر امير تاجيك

زندگي ايده‌آلم را فقط براساس ماديات نچيده‌ام. هر چند كمك مي‌كند به ايده‌آلم، اما به‌خاطرش دروغ نگفتم. به خاطر پيدا كردن زندگي ايده‌آلم دزدي نكردم، تهمت نزدم، چون براي خودم اعتقاداتي دارم و اعتقاداتم را قوي كردم. شايد مي‌ توانستم از موقعيتم استفاده كنم، اما اين كار را نكردم چون هدفم چيز ديگري بود. بعضي اوقات دوستان پشت سرم حرف‌هايي مي‌زنند، اما من مي‌خندم. من مي‌گويم خودشان را دارند مجازات مي‌كنند زودتر از موعد مقرر.

امير تاجيك و خواندن سرود رسمي تيم ملي

امير تاجيك توسط فدراسيون فوتبال ايران براي خواندن سرود رسمي تيم ملي فوتبال ايران براي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان انتخاب شد و براي اين رقابت‌ها دو آهنگ ارائه داد. همچنين از امير تاجيك به عنوان اصلي ترين گزينه براي خواندن سرود رسمي تيم ملي براي جام جهاني ۲۰۱۴ نيز ياد مي‌شد كه البته اين سرود به احسان خواجه اميري واگذار شد.

امير تاجيك و حضور در برنامه‌هاي تلويزيوني

امير تاجيك بارها به عنوان خواننده در برنامه‌هاي تلويزيوني صدا و سيما نظير روز از نو، عشق من ايران من، سفر بخير، مثلث، ساعت ۲۵ و … حاضر شده است و به نوعي امير تاجيك از اين حيث ركوردار محسوب مي‌شود.

شايعه مهاجرت امير تاجيك

امير تاجيك براي برگزاري كنسرت، سفر چند روزه اي به آلمان داشت كه شايعه شد او مهاجرت كرده است.

آلبوم‌هاي امير تاجيك

امير تاجيك پس از مطرح شدن، آلبوم‌ زير آسمون شهر، آلبوم همكلاسي را منتشر كرد و پس از وقفه‌اي طولاني در سال ۱۳۹۱ آلبوم زندگي را روانه بازار كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.