دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳
۶۴ بازديد

داكت اسپليت ايران رادياتور و به طور كلي از داكت اسپليت ها اغلب در محيط‌هاي بزرگ مانند فروشگاه‌ها و دفاتر استفاده مي‌شود. به اين ترتيب آن‌ها مي‌توانند اتاق‌هاي يك مجموعه نسبتاً بزرگ را در همان دما گرم يا سرد نگه دارند. اما از انشعاب‌هاي داكت با ظرفيت كمتر در خانه‌ها و مكان‌هاي كوچكتر نيز استفاده مي‌شود كه هر كدام مزاياي خاص خود را دارد.

مزاياي خريد داكت اسپليت (Concealed Duct)

داكت اسپليت ايران رادياتور نسبت به ساير وسايل گرمايشي و سرمايشي داراي مزايايي هستند كه از چندين جهت باعث برتري آن‌ها مي‌شوند. به عنوان مثال، هزينه مصرف برق اين دستگاه‌ها بسيار كمتر از كولرهاي گازي يا اسپليت است. علاوه بر اين، با داكت اسپليت مي‌توانيد همه اتاق‌ها را همزمان در يك مجموعه گرم كنيد.

اما اگر از كولرهاي گازي منظم استفاده مي‌كنيد يا اسپيلت داريد، بايد از يك دستگاه جداگانه براي هر اتاق استفاده كنيد. بنابراين، يك سيستم داكت را مي‌توان معادل چندين دستگاه اسپليت عادي در نظر گرفت. علاوه بر مزاياي ذكر شده در اين سيستم، تهويه مطبوع لوله كشي به حداقل مي‌رسد و اين مزاياي بسياري دارد. از جمله، زمان عيب يابي و رفع نقص دستگاه را به حداقل مي‌رساند. علاوه بر اين، هزينه‌ها را كاهش مي‌دهد و در افزايش جلوه زيبايي تأثير بسزايي دارد.

معايب استفاده از داكت اسپليت

هر دستگاه داراي اشكالاتي نيز مي‌باشد و خريدار اين نقاط ضعف را بررسي مي‌كند تا با توجه به انتظارات استفاده از دستگاه و بودجه خريدش، بفهمد كدام دستگاه براي او مناسب‌تر است. داكت اسپليت از اين قاعده مستثني نيست. بزرگ‌ترين عيب اين دستگاه اين است كه دماي تمام اتاقهاي مجموعه به يك اندازه سرد يا گرم خواهد بود.

اين معمولاً در محيط خانه مشكلي ايجاد مي‌كند. زيرا به عنوان مثال در تابستان نبايد دماي اتاق كودك به اندازه مكان‌هاي ديگر باشد. البته خبر خوب اين است كه با نصب شير ترموستاتيك در هر اتاق اين مشكل قابل حل است. مورد ديگر صداي شكاف داكت است كه در صورت نصب دستگاه در مكان مناسب مي‌توان از آن چشم پوشي كرد. ساير نكات مربوط به نصب را در سايت هدف مطالعه نماييد.

نكات مهم انتخاب و خريد انواع داكت اسپليت ايران رادياتور Duct split 

داكت اسپليت ايران رادياتور و به طور كلي داكت اسپليت اصطلاحي است كه بسياري از كارشناسان براي تقسيم مجاري استفاده مي‌كنند كه امروزه يكي از رايج‌ترين سيستم‌هاي سرمايشي و گرمايشي آپارتمان‌ها است. انشعاب داكت يا انشعاب داكت با تأمين هواي خنك در تابستان و هواي گرم در زمستان براي همه فضاهاي موجود در يك واحد آپارتماني و انتقال هواي سرد يا گرم از طريق مجاري داخل سقف كاذب، دماي محيط مورد نظر را راحت مي‌كند و تنظيم ترموستات مورد نظر.

داكت اسپليت ايران رادياتور مانند ساير داكت اسپليت ها از 2 قسمت تشكيل مي‌شوند: واحد داخلي (كولر) و يونيت خارجي (كندانسور). اين دو قسمت توسط 2 لوله مسي به يكديگر متصل مي‌شوند، هواي سرد را تأمين مي‌كنند و آنها را از طريق مجاري تأمين مي‌كنند. انشعابات در اتاق‌ها يا سالن‌هاي هر واحد آپارتمان (داخل سقف كاذب) توزيع مي‌شود.

به طور كلي، در كندانسور انشعابات مجاري (واحد بيروني)، گاز مبرد خنك مي‌شود و از طريق لوله مس به شير انبساط (شير انبساط) منتقل مي‌شود و از آنجا به صورت گاز مبرد آماده شده و گرماي محيط را به سيم پيچ جذب مي‌كند واحد داخلي شكاف كانال. در سيم پيچ‌هاي واحد داخلي گرماي هواي داخلي توسط گاز مبرد درون سيم پيچ گرفته شده و هواي خنك شده توسط فن (صفحه داخلي) به مجراي هوا منتقل مي‌شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.