دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

چند ترفند ساده براي پيشگيري از چاقي و كم تحركي در دوران كرونا

به جامع ترين خبرنامه تخصصي موزيك خوش آمديد

۲۷ بازديد

مشاور رئيس انجمن غذايي ايران يكي از مهمترين تغييرات در قرنطينه منازل در منطقه كرونا را چاقي و عدم تحرك مي داند. با برنامه ريزي مناسب و تغذيه سالم ، مي توانيم از فرصت هاي قرنطينه در خانه هاي كرونا براي كمك به بهبود استفاده كنيم. از قدرت و سلامت جسم و روح استفاده كنيد. …

منبع: اينترنشنال نيوز
چند ترفند ساده براي پيشگيري از چاقي و كم تحركي در دوران كرونا

چند ترفند ساده براي پيشگيري از چاقي و كم تحركي در دوران كرونا https://international-news.ir/چند-ترفند-ساده-براي-پيشگيري-از-چاقي-و-ك/ اينترنشنال نيوز Sun, 17 Jan 2021 02:33:04 0000 اجتماعي https://international-news.ir/چند-ترفند-ساده-براي-پيشگيري-از-چاقي-و-ك/

مشاور رئيس انجمن غذايي ايران يكي از مهمترين تغييرات در قرنطينه منازل در منطقه كرونا را چاقي و عدم تحرك مي داند. با برنامه ريزي مناسب و تغذيه سالم ، مي توانيم از فرصت هاي قرنطينه در خانه هاي كرونا براي كمك به بهبود استفاده كنيم. از قدرت و سلامت جسم و روح استفاده كنيد. …

منبع: اينترنشنال نيوز
چند ترفند ساده براي پيشگيري از چاقي و كم تحركي در دوران كرونا

مشاور رئيس انجمن غذايي ايران يكي از مهمترين تغييرات در قرنطينه منازل در منطقه كرونا را چاقي و عدم تحرك مي داند. با برنامه ريزي مناسب و تغذيه سالم ، مي توانيم از فرصت هاي قرنطينه در خانه هاي كرونا براي كمك به بهبود استفاده كنيم. از قدرت و سلامت جسم و روح استفاده كنيد.

درخشان بزرگمهر – درمانگر تغذيه در مصاحبه با اينترنشنال نيوز وي گفت: يكي از مهمترين تغييرات ناشي از قرنطينه و به دنبال آن عدم تحرك ، اين است كه در بيشتر خانواده ها ورزش ، پياده روي و ساير فعاليتهاي بدني عامل اصلي تغيير است. جاي خود را به زندگي كم تحرك داده است.

وي قرنطينه خانه را بخاطر تاجگذاري يكي از مشكلات اين روزهاي جامعه دانست و ادامه داد. شامل عدم تمايل به كار و تحصيل و افسردگي ، به ويژه براي كودكان.

اين مشاور تغذيه و رژيم غذايي همه اين اختلالات را مضر و مضر و ذكر شده دانست. “مهمترين عارضه اي كه به دليل تحرك ناشي از ورزش بدني در قرنطينه در منزل رخ مي دهد ، چاقي و عواقب نامطلوب آن است. انسداد يكي از اختلالات شايع در كشور است كه هنوز در بين كودكان در حال رشد است.

شايع ترين علت مري رژيم غذايي نادرست ، عادات غذايي غلط و رفتار است.

بزرگمهر ادامه داد كه مهمترين علت چاقي رژيم غذايي نادرست ، عادات غذايي غلط و رفتار است. “اگر رژيم غذايي فرد از يك رژيم غذايي متعادل ، متنوع و مناسب پيروي نكند ، نه تنها در حفظ سلامتي ، پيشگيري از بيماري مفيد نخواهد بود ، بلكه مي تواند باعث” اختلالات و عوارض گوناگون گوناگون “مختلف شود.

او اضافه كرد. “به طور كلي ، پرخوري – خوردن بيش از نياز بدن – يكي از مهمترين دلايل چاقي است. البته ، پرخوري نيز شامل اين شرايط مي شود.” كودكان در خانه قرنطينه مي شوند زيرا آنها تمام وقت خود را در خانه مي گذرانند و بسيار سرگرم مي شوند ، بنابراين براي سرگرمي خود و در واقع پرخوري و غذاي بزرگ به عنوان راهي براي مبارزه با بيكاري به پرخوري و پرخوري متوسل مي شوند: بي حوصلگي. براي استفاده:

زياد خوردن و زياد خوردن سلامتي كودكان را در هنگام تاجگذاري تهديد مي كند

مشاور رئيس انجمن غذايي ايران افزود. اين ميان وعده ها حاوي ميان وعده هاي چرب و شيرين يا شور مانند شيريني ، كيك ، زردچوبه ، پياز ، شكلات ، بستني و … مورد علاقه كودكان اين است كه بيشتر اين مواد پركالري چربي هستند و ارزش غذايي ندارند و فقط چاقي هستند. باعث و باعث افزايش چربيهاي خون ناخواسته مي شود.

عدم تحرك زندگي نداشتن سبك زندگي كم تحرك يكي ديگر از دلايل چاقي است

بزرگمهر عدم تحرك و كم تحركي را عامل ديگر بروز چاقي دانست. قرنطينه در منزل مي تواند يكي از دلايل چاقي به دليل فعاليت بدني محدود باشد. به طور كلي ، عدم تفريح ​​و تنوع و فعاليتهاي مفيد در زندگي باعث كسالت ، خستگي ذهني ، سقوط در پناهگاه از تنبلي و كم تحركي يا سرگرمي ناخوشايند و مضر مي شود.

بي حوصلگي ، بي علاقگي ، افسردگي و ساير اختلالات رواني در حين قرنطينه در منزل

وي ادامه داد كه عوارض رواني اختلالات واضح و اجتناب ناپذير قرنطينه است. “زندگي بدون تنوع ، سرگرمي و كمبود سرگرمي به جز اختلالات رواني ناخوشايند و كسل كننده منجر نمي شود ، كه مي تواند چاقي را پيچيده ، چربي را افزايش دهد. خون ناخواسته و اختلالات قلبي عروقي.

متخصص تغذيه خاطرنشان كرد: تحت شرايط خاص قرنطينه در منزل ضروري است و از طرف ديگر قرنطينه در منازل داراي عوارض و اختلالات مضر زيادي است. در مورد راه حل در اين شرايط مي توان گفت: در عين حال ، استفاده از قرنطينه خانگي از عواقب دردناك آن جلوگيري كرده و از آن در برابر اختلالات جانبي محافظت مي كند.

ترفندهاي ساده براي تقويت روح و جسم در حين قرنطينه

بزرگمهر خاطرنشان كرد كه قرنطينه خانگي در واقع فرصت هاي طلايي را براي استفاده مناسب از زمان براي بهبود قدرت جسمي و روحي افراد ايجاد مي كند. وي گفت: “يكي از مهمترين راههاي دستيابي به اين ترفندها تهيه يك برنامه بلند مدت دقيق و منظم است.” متوسط ​​و كوتاه مدت براي انجام اين كار ، ابتدا بايد اولويت هاي زندگي خود را تعيين كنيد و بر اين اساس برنامه ريزي كنيد. تنظيم يك برنامه روزانه در به روز نگه داشتن برنامه شما با تمام برنامه هاي شلوغ شما بسيار كمك خواهد كرد.

مشاور رئيس اتحاديه مواد غذايي ايران گفت. “يكي از مفيدترين راه ها براي ايجاد سرگرمي كمك به حفظ سلامتي ، در نظر گرفتن برنامه ريزي غذايي مناسب است.” از آنجا كه رژيم مناسب ، متناسب و متنوع مصرف 5 گروه غذايي اساسي به مقدار كافي و متعادل در رژيم غذايي روزانه مي تواند در تقويت سيستم ايمني بدن و پيشگيري از بيماري هاي مختلف بسيار مثر باشد.

بزرگمهر نان ، غلات ، شير و لبنيات ، گوشت ، تخم مرغ ، لوبيا ، آجيل ، سبزيجات و ميوه ها را از گروههاي اصلي غذايي دانست.

وي گفت: “علاوه بر اين ، تمرينات خانگي مختلف مانند تمرينات بدني ، پياده روي در خانه ، ورزش هاي هوازي مي تواند به جلوگيري از چاقي ، داشتن اندامي زيبا و متناسب كمك كند.” انواع برنامه هاي ورزشي به كاهش چربي هاي خون ناخواسته ، تنظيم فشار خون و تقويت سيستم ايمني بدن كمك مي كند.

مشاور تغذيه و رژيم درماني نتيجه گيري كرد. قرنطينه خانگي ايجاد كنيد. به اين ترتيب قرنطينه منزل نه تنها خسته كننده ، آزار دهنده بلكه از مزاياي سلامتي آن نيز مي باشد ، موجب صرفه جويي در وقت ، ايجاد لحظات مفيد ، شاد و سرگرم كننده براي افراد مي شود.

انتهاي پيام:

منبع: اينترنشنال نيوز
چند ترفند ساده براي پيشگيري از چاقي و كم تحركي در دوران كرونا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.