شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

تشديد بارش باران و برف/ كوهنوردي نكنيد

به جامع ترين خبرنامه تخصصي موزيك خوش آمديد

۷ بازديد

سازمان هواشناسي دو هشدار شديد باران و تگرگ ، با وزش باد شديد و بسيار شديد و ارتفاع زياد و لغو پروازهاي تا دو متر در درياي خزر ، خليج فارس و خليج هرمز را صادر كرد. سبك و سرسره هاي توصيه شده و مراقبت در استخر. به گزارش دانا نيوز ، سازمان هواشناسي با …

تشديد بارش باران و برف/ كوهنوردي نكنيد https://dana-news.ir/2021/02/15/تشديد-بارش-باران-و-برف-كوهنوردي-نكنيد/ دانا نيوز Mon, 15 Feb 2021 13:41:25 0000 اجتماعي https://dana-news.ir/2021/02/15/تشديد-بارش-باران-و-برف-كوهنوردي-نكنيد/ سازمان هواشناسي دو هشدار شديد باران و تگرگ ، با وزش باد شديد و بسيار شديد و ارتفاع زياد و لغو پروازهاي تا دو متر در درياي خزر ، خليج فارس و خليج هرمز را صادر كرد. سبك و سرسره هاي توصيه شده و مراقبت در استخر. به گزارش دانا نيوز ، سازمان هواشناسي با …

سازمان هواشناسي دو هشدار شديد باران و تگرگ ، با وزش باد شديد و بسيار شديد و ارتفاع زياد و لغو پروازهاي تا دو متر در درياي خزر ، خليج فارس و خليج هرمز را صادر كرد. سبك و سرسره هاي توصيه شده و مراقبت در استخر.

به گزارش دانا نيوز ، سازمان هواشناسي با استخراج هشدار نارنجي فعاليت سيستم آب باران را تشديد كرده است برف يا باران ، مه و ديد افقي در مناطق صاعقه اي و برف خيز در مناطق جنوبي كاهش مي يابد چهارشنبه (19 فوريه) در استانهاي لورستا ، در نيمه جنوبي آذربايجان غربي ، شرق آذربايجان ، كردستان ، كرمانشاه ، ايلام ، آناستازيا شمالي ، ارتفاعات غربي ، اصفهان ، قزوين ، البرز ، تهران ، چهارمحال شمالي و باتاري ، جنوب- مركزي و باتاري ، جنوب غربي و مركزي 20) در استانهاي لرستان ، در نيمه شرقي گيلان ، در نيمه غربي مازندران ، در نيمه جنوبي همدان ، در نيمه جنوب مركزي ، در شمال و شرق كوستان ، چهارام و بخاري ، كهگيلويه و بويراحمد ، در استان غربي اصفهان ، الفاز ، غرب كاوي ، در غرب فارس ؛ تهران

طغيان رودخانه و طغيان ، كاهش ديد و لغزندگي جاده ها به دليل برف ، طغيان و طغيان معابر عمومي ، تاخير پرواز و احتمالاً لغو ، خطر طغيان در مناطق آسيب پذير ، طوفان برف و كوه هاي پوشيده از برف. و سازمان هواشناسي دور نيست. مديران اجرايي مانند شهرداري ها و آژانس هاي امدادي براي نظارت بر آمادگي و شهرت آنها ، مديريت سدها و سدها ، مراقبت در سفرهاي برون شهري ، به ويژه در مناطق كوهستاني ، جلوگيري از سفرهاي غير ضروري ، تهيه تجهيزات برف روبي و تجهيز وسايل نقليه به ايمني و گرمايش تجهيزات. توصيه مي شود از ترافيك و ايستادن در كنار رودخانه ها و كانال ها ، لغو هرگونه فعاليت كوهنوردي و جلوگيري از ترافيك عشاير خودداري كنيد.

اين هشدار را ادامه دهيد 60 تا 90 كيلومتر در ساعت به طور متوسط ​​60 تا 90 كيلومتر در ساعت با وزش باد شديد و بسيار شديد و وزش باد شديد موقتي با سرعت بيش از 110 كيلومتر در ساعت اين شرايط جوي براي فردا (19 فوريه) براي مناطق ايلام و كارماش ، چهارشنبه (19 فوريه) براي اردبيل ، كردستان ، آذربايجان شرقي ، آذربايجان غربي ، كرمانشاه ، زنجان ، ايلام ، هامان ، ماركازي ، لرستان ، اصفهان ، سشكار ، كشمير ، ، كراسان رضوي و كرهاي جنوبي ، پنجشنبه (20 فوريه) براي استانهاي اصفهان ، ياز ، نيمه شمالي كرمان ، كرزي ، خم ، سمن ، كران شمالي ، خراسان رضوي و چور جنوبي و جمعه (اولين) راهپيمايي استانهاي كرمان و سيستان پيش بيني است

در شرايط آب و هوايي فعلي ، طوفان هاي گرد و غبار ، كاهش ديد و كاهش كيفيت هوا و اختلالات و ديد ترافيك جاده اي ، آسيب به تأسيسات شهري و روستايي ، سازه هاي موقت و آسيب به گلخانه ها ، بيلبوردها و بنرها ، به ويژه درختان قديمي در سايت هاي ساختماني ؛ در برف پوشيده شده تپه ها و كوه ها ، احتمال بارش برف وجود دارد.

تقويت ساخت و سازهاي موقت ، بيلبوردها ، رويكرد احتياطي به ساختمانهاي نيمه كاره ، اقدامات براي جلوگيري از آسيب ناشي از وزش شديد باد ، لغو ترافيك كوه و كوه ، لغو هواپيماهاي سبك و سرسره ها ، انجام اقدامات مناسب براي محافظت از محصولات در جنوب و ساير موارد توصيه هاي سازمان هواشناسي است.

به گزارش دانا نيوز ، هشدار نارنجي انتظار مي رود سازمان هواشناسي تأثير منفي بر آب و هوا بگذارد. هشدار نارنجي تنظيم تجهيزات لازم براي مقابله با يك واقعه مضر است.

با عزيمت سازمان هواشناسي هشدار زرد او همچنين آورده است: ارتفاع موج را از 1 به 1.5 متر و از خارج از كشور به 2 متر افزايش دهيد چهارشنبه (19 فوريه) در مناطق شمالي و مركزي خليج فارس ، در مناطق ساحلي كوشان و بوش غربي ، پنجشنبه (20 فوريه) در قسمت هاي شمالي و مركزي خليج فارس ، در مناطق ساحلي كوشان و بوش ، جمعه. اول مارس) در خليج فارس و خليج هرمز ، در غرب سواحل كوزستان ، بوش و غرب هرمزگان ، شنبه (23 مارس) در خليج فارس و سواحل هرمز ، كوشستان ، بوشر ، هرمزگان و يكشنبه (23 مارس) در خليج فارس. مناطق خليج مركزي و شرقي ، مناطق ساحلي و غربي هرمزگان را پيش بيني مي كند.

در اين شرايط جوي غرق و قايق هاي كوچك ، صدمه به كشتي هاي سبك و نيمه كوچك ، متلاشي شدن تورهاي ماهيگيري ، برهم زدن فعاليت هاي ساحلي و فعاليت هاي خارج از كشور وجود دارد. در شنا و تفريحات آبي ، سفرهاي قايقي ، قايق هاي سبك و نيمه سبك و فعاليت هاي ماهيگيري بايد احتياط كرد.

موارد زير يك هشدار است ارتفاع موج را از 1 به 1.5 متر و از خارج از كشور به 2 متر افزايش دهيد چهارشنبه (19 فوريه) در قسمت هاي غربي و مركزي درياي خزر ، مناطق ساحلي گيلان و مازندران ، پنجشنبه (20 فوريه) در مناطق درياي خزر ، گيلا ، مازندران و گلستان ، جمعه (1 مارس). سواحل درياي خزر ، مناطق غول ها ، مازندران و گلستان شنبه (23 مارس) در قسمت غربي درياي خزر ، مناطق ساحلي گيليان و غرب مازندران و يكشنبه (23 مارس) در درياي خزر. احتمال غرق شدن گيلا ، مازندران و گلستان و شناگران و قايق هاي موجود در سواحل بيشتر است.خسارت جزئي به شناورهاي كوچك و نيمه كوچك ، شكسته شدن تورهاي ماهيگيري ، اختلال در فعاليت هاي دريا و ساحل

طبق توصيه هاي سازمان هواشناسي به دنبال تكثير اين شرايط آب و هوايي بايد در شنا و تفريحات آبي ، تفريحي ، قايقراني سبك و نيمه سبك و ماهيگيري دقت شود.

طبق گزارش دانا نيوز هشدار زرد اين بدان معني است كه پديده هاي جوي وجود دارد كه در سفر و فعاليت هاي روزمره اختلال ايجاد مي كند. اين هشدار به منظور بالا بردن سطح آگاهي عمومي است تا بتواند آماده مقاومت در برابر حوادث آب و هوايي شديدتر شود. از طرف ديگر ، مقامات از اين هشدارها آگاه هستند و در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام مي دهند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.