دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

در قطعه هنرمندان بهشت زهرا چه مي‌گذرد؟

به جامع ترين خبرنامه تخصصي موزيك خوش آمديد

۱۳ بازديد

“آه ، آيا ملكه رنج ديده من مرده است؟” ، “پروردگار ، مقبره كوروش جورجيا كجاست؟” “علي ، بيا اينجا حسن جوهرچي.” گوش شما با اين پرسش ها و پاسخ ها در بخش هنرمندان تهران در باهوست زهرا پر شده است. اكنون بازديد از مشاهير و بازديد از عكسهاي يادبود با سنگ مزارهايشان به مقصدي …

منبع: سرخط نيوز
در قطعه هنرمندان بهشت زهرا چه مي‌گذرد؟

در قطعه هنرمندان بهشت زهرا چه مي‌گذرد؟ https://head-line.ir/2021/در-قطعه-هنرمندان-بهشت-زهرا-چه-مي‌گذرد/ سرخط نيوز Thu, 18 Mar 2021 14:58:26 0000 عمومي https://head-line.ir/2021/در-قطعه-هنرمندان-بهشت-زهرا-چه-مي‌گذرد/

“آه ، آيا ملكه رنج ديده من مرده است؟” ، “پروردگار ، مقبره كوروش جورجيا كجاست؟” “علي ، بيا اينجا حسن جوهرچي.” گوش شما با اين پرسش ها و پاسخ ها در بخش هنرمندان تهران در باهوست زهرا پر شده است. اكنون بازديد از مشاهير و بازديد از عكسهاي يادبود با سنگ مزارهايشان به مقصدي …

منبع: سرخط نيوز
در قطعه هنرمندان بهشت زهرا چه مي‌گذرد؟

“آه ، آيا ملكه رنج ديده من مرده است؟” ، “پروردگار ، مقبره كوروش جورجيا كجاست؟” “علي ، بيا اينجا حسن جوهرچي.”

گوش شما با اين پرسش ها و پاسخ ها در بخش هنرمندان تهران در باهوست زهرا پر شده است. اكنون بازديد از مشاهير و بازديد از عكسهاي يادبود با سنگ مزارهايشان به مقصدي توريستي تبديل شده است!

مشهورترين ها مهمان بيشتري دارند ، ميهمانان مثل اينكه زنده هستند كاملاً خوابيده اند و هر از گاهي كسي راه مي رود و مي پرسد: «اين كيست؟» او مي پرسد. “چه سنگ قبر زيبايي”

در پشت صحنه ، عوامل ، مجسمه سازان ، هنرمندان ، معماران و هنرمندان عقب مانده اند و تعداد كمي از آنها با الفتح عكس مي گيرند. سنگ مقبره هاي آنها مدت زيادي است كه رنگ آب را مشاهده نمي كنند ، به عنوان مثال ، در گالري هنري 75 نفره شفورخان ترابي گودرزي ، آخرين هنرمند كلاس اول را در ناتينگهام (شبيه دكترا) دارد. و موزاييك هاي چوبي. او كه در سالهاي آخر زندگي خود جمع شده بود ، در شرايط دشواري قرار داشت ، حقوق عقب افتاده اجاره را پرداخت مي كرد و صاحبخانه از ترس عذرخواهي ، موارد خاصي را از جعبه خارج نمي كرد. اما اين لابي در خدمت دانشجويان بود. شارپ خان اكنون با سقف بالاي سرش راحت است.

در اطراف برخي از معابد اجتماعات زيادي برگزار مي شود و طرفداران آنها چيز زيادي براي آنها باقي نمي گذارد ، مانند مقبره محمد علي فردين ، ​​كه عميقاً آبياري ، شسته و مسح شده بود ، و آنجا كه او روي سلفون نشسته بود و هيچ كس جرات نداشت. پاهايش روي معبد است. همين امر در مورد مقبره هوسرو شاكبي نيز صادق است. يكي از مداحانش مي رسد و آغوش زيبايش را روي قبر مي گذارد. آرامگاه مرتضي پاشا را نيز مي توان با صداي خود او يافت. از هوادارانش عكس بگيريد و با او عكس بگيريد ، براي چند دقيقه به نام و تصوير او بسيار توجه كنيد. اما يكي از وظايف اين است كه هر هفته با هنرمندان ارتباط برقرار كنم ، آهنگهاي مورد علاقه خود را با تلفن همراه خود پخش كنم ، روي سر او بنشينم و شعرها را بخوانم: “من مرتضي را صبح دوست دارم و ساعت 6 عصر مي روم. من به كنسرت نرفتم اما بچه ها رفته بودند. خيلي ها اينجا هستند ، مخصوصاً در آخرين پنجشنبه سال. سرباز اينجا هر روز شاهد است.

“راس مي گويد ،” سرباز يك قدم به جلو مي رود. هر هفته مياد

– هر روز اينجا هستي؟

– روز و شب

– آيا اينجا كه هوا تاريك باشد ترسناك نيست؟

– اولين بار بود ، اما اكنون براي من طبيعي است

– شما چند سال داريد؟

– ۲۱

– چه مقدار از خدمات شما باقي مانده است؟

– 110 روز

– شب چكار مي كني؟

-اگر اتفاقي بيفتد يا دزديده شود ، بيرون مي رويم.

– آيا امكان سرقت وجود دارد؟

– امكان سرقت سنگ قبر وجود دارد!

-چه وقت دزديده شد؟

– اينجا نيست ، بلكه سرقت از جاهاي ديگر است. شب دو نفر در ميان مقبره ها قدم مي زنند. ما در 200 ميليون مكان گور داريم.

– امشب اينجا نيستي؟ چطور هستيد؟

-هركسي به خاطر مي آورد. در اينجا سرقت هاي زيادي وجود دارد.

طرفداري كه در بالاي مقبره مرتضي پاشا ايستاده بود گفت: “جريان بازديد كنندگان را براي او توضيح دهيد.”

– شب ، آقايي با ريش بلند سفيد و لباس سفيد مي آيد و اينجا مي رود.

– چرا او اين كار را انجام داد؟

-من با او صحبت كردم. بشا Z زهرا مي خواهد مردم و كارگران را آزار دهد.

اين دو نفر در گوشه قطعه اين هنرمند سبدي را برپا كرده و يك آينه سراميكي را با طرح اين هنرمند در يك اتاق براي تي شرت ، نقاشي و كلاه مرتضي پاشا فروخته اند.

يكي از آنها پتو را روي مقبره فردين پهن كرد و عكس هنرمند روي اكثر اجناس فروش چاپ شد: «پنجشنبه و جمعه من 12 سال اينجا هستم. من براي انجام اين كار از وزارت رياست اجازه دارم. من اينها را به نفع بچه هاي بهشت ​​كه به خود آقاي فردين كمك كرده اند مي فروشم.

فروشنده ديگري چمدان را كمي دورتر توزيع مي كند: «عراقي ها مرتضي پاشائين عجيب و غريب را دوست دارند. بيشتر اينجا ببينيد. من همچنين مشتريان زيادي از كشورهاي عربي دارم. البته مشترياني از هلند ، دانمارك و سوئيس نيز دارم. ايرانياني كه اكنون در زهرا زندگي مي كنند مرا از بشچ خريداري مي كنند. دو سال پيش ، دو جوان از مشهد فرار كردند و به مرتضي پاشايي آمدند. آنها همچنين به خانواده هاي خود نامه نوشتند و گفتند كه آنها به تهران مي روند. آنها سه شب در اينجا ماندند و در اتومبيل هاي معبد خوابيدند. سه روز بعد ، يكي از خواهرانشان آمد تا آنها را تحويل بگيرد.

او نه تنها داستان هايي را تعريف مي كند كه به آنها علاقه زيادي دارد بلكه به مشتري هاي خود نيز پاسخ مي دهد.

– آقاي ليوانا ، چقدر؟

– 50 تن

– چه خبر است؟

– آيا قبر حسين پناهي اينجاست؟

– نيست . توطئه مترو 66.

من نيمي از باشت زهرا را مي شناسم ، اما اكنون رايانه من خاموش است. مدتي بعد ، بعد از كار ، به دستشويي مي آمدم و مي مردم. اوقات ما آنقدر شلوغ بود كه كسي براي شستن مردگان نمي رفت و فقط كساني مي آمدند كه از خدا مي ترسيدند و يا به فكر آن دنيا بودند. الانشم ، همه اين كارها را نمي كنند. در آن زمان اينطور نبود. به ياد دارم هواي تهران چند روز بد بود ، طوفان و باران هاي شديد وجود داشت و تعداد كشته ها زياد بود. يك بار كه دو جسد آمد يكي به نام اكرم و ديگري اكبر بود. من به اشتباه اجساد به آنها دادم. بعد از آن براي خانواده يك اشتباه بود و ما به آنها گفتيم كه بايد اجساد را پس دهند.

به دو جوان اجازه داده شد كه از مرتضي پاشايي و محمد علي فردين عكس بگيرند.

– عمو ، ارزش تصاوير چقدر است؟

– از 60 تن تا 80 تن.

قطعه هنرمند پر و خالي است. مردم كتيبه هاي روي سنگ ها را دنبال مي كنند و گاهي در يك مقبره ديگر مي ايستند.

به گفته سعيد كال ، مدير عامل شركت بشيت زهرا در تهران ، در حال حاضر حدود 1200 هنرمند در 88 هنرمندان به خاك سپرده شده اند و براي 20 سال آينده هيچ كمبود ظرفيت وجود نخواهد داشت.

وي به ENA گفت كه وزارت فرهنگ و امور اسلامي سال گذشته 953 قبر خريداري كرده است و برخي از هنرمندان اين وزارتخانه از جمله مهرداد اوستا ، CPDH كاشاني و جواد معروفين در آنجا دفن شده اند. قطعه اي خلق شد. اما پس از پر شدن مقبره و در اوايل دهه 1970 ، پنج هنرمند برجسته ايراني ، از جمله ايزات الله انتظامي ، داود رشيدي ، علي نصيريه ، محمد علي كشاورز ، ايراد راد و برخي ديگر ، خواستار كرسي براي شهردار وقت تهران شدند. هنرمندان در بهشت. زهرا تعيين مي كند: شهردار وقت به معاون وقت شهردار و سازمان بيش از زهرا دستور داد تا محل را بازرسي كنند. سرانجام ، بش زهرا سه گزينه به شهردار پيشنهاد داد و در پايان ، بخش 88 محل برگزاري هنرمندان شد. اولين شخصي كه در اين قطعه دفن شده است مايكل ملدد بهار ، پسر پادشاه شاعران بهار است.

كال گفت: “زماني كه من مدير بشيت زهرا بودم ، قطعه هنرمندان در شرف اتمام بود ، اما ما 220 مقبره سه طبقه را اضافه كرده ايم و قول مي دهم كه در آينده هيچ مشكلي در ظرفيت نخواهيم داشت.” 20 سال دوره اميدواريم كه هنرمندان كشورمان زندگي آبرومندي داشته باشند ، متأسفانه در سال جاري شاهد بوده ايم كه بسياري از هنرمندان به دليل بيماري قلبي جان خود را از دست داده اند ، از جمله Choros Sina و اكبر عالمي.

من همچنين از مدير بشيت زهرا خواستم تا كار فروشندگان در اتاق هنرمندان را راحت كند ، “حضور آنها در اين اتاق غيرقانوني است و آنها بايد از ما اجازه بگيرند. حتي اگر از آنها استقبال شود ، باز هم خواهند آمد. ما معتقديم كه جو در آن منطقه بايد پايدار باشد.

كال به سرخط نيوز گفت: “به طور كلي ، سرقت يك پديده اجتماعي است و همه گير است.” قبلاً در بهتا زهرا بود ، اما 253 دوربين آنلاين در بهتا زهرا نصب شده است كه در اتاق هنرمندان است و بلافاصله تحت نظارت است. جالب است بدانيد كه اين رويداد بزرگترين پروژه جاسوسي در تاريخ بش-زهرا در تهران بود و شهدا و هنرمندان نيز تحت نظر بودند و در چند سال گذشته حتي يك سنگ دزديده شده از هنرمندان نشنيده ام. از طرف ديگر ، من 200 ميليون مقبره را در بيشوفسوردا نديدم.

باد شاخه هاي بيد مجنون را به لرزه در مي آورد و آنها كمي خسته از كاوش در قطعه هنرمند روي صندلي ها مي نشينند.

انتهاي پيام

منبع: سرخط نيوز
در قطعه هنرمندان بهشت زهرا چه مي‌گذرد؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.