شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

حروفي كه قيمتي شدند – دانا نيوز

به جامع ترين خبرنامه تخصصي موزيك خوش آمديد

۹ بازديد

خوشنويسي يكي از قديمي ترين و قديمي ترين هنرهاي ايراني در تاريخ فرهنگي و مذهبي ماست. در همان زمان ، هنر با كمك هنرمندان خلاق و روشنفكر آن زمان ، تقريباً به طور كامل با موج مدرنيته جهاني ، شكل جديدي در دنياي مدرن به خود گرفت. آثاري كه مهمترين آنها در گنجينه موزه هنرهاي …

حروفي كه قيمتي شدند – دانا نيوز https://dana-news.ir/2021/04/18/حروفي-كه-قيمتي-شدند-دانا-نيوز/ دانا نيوز Sun, 18 Apr 2021 07:18:01 0000 فرهنگ و هنر https://dana-news.ir/2021/04/18/حروفي-كه-قيمتي-شدند-دانا-نيوز/ خوشنويسي يكي از قديمي ترين و قديمي ترين هنرهاي ايراني در تاريخ فرهنگي و مذهبي ماست. در همان زمان ، هنر با كمك هنرمندان خلاق و روشنفكر آن زمان ، تقريباً به طور كامل با موج مدرنيته جهاني ، شكل جديدي در دنياي مدرن به خود گرفت. آثاري كه مهمترين آنها در گنجينه موزه هنرهاي …

خوشنويسي يكي از قديمي ترين و قديمي ترين هنرهاي ايراني در تاريخ فرهنگي و مذهبي ماست. در همان زمان ، هنر با كمك هنرمندان خلاق و روشنفكر آن زمان ، تقريباً به طور كامل با موج مدرنيته جهاني ، شكل جديدي در دنياي مدرن به خود گرفت. آثاري كه مهمترين آنها در گنجينه موزه هنرهاي مدرن تهران نگهداري مي شود.

با توجه به ENA. از زمان تأسيس موزه هنرهاي مدرن در تهران در سال 1977 ، آثار ارزشمندي از ايران تا جهان در خزانه موزه گنجانده شده و ارزش آن با گذشت زمان افزايش يافته است. البته برخي از آثار در طول سال ها چندين بار به نمايش گذاشته شده است.

از جمله آثار هنرمندان ايراني گنجينه موزه هاي هنر مدرن در تهران ، آثار خوشنويسي ، به ويژه توسط هنرمنداني چون خوزه زندرودي ، محمد احصايي ، فرامرز پيلا لارام و … است كه در داخل و خارج از كشور به فروش مي رسد. پيشنهادات با بالاترين قيمت

در اين گزارش ، موزه هنرهاي مدرن در تهران سعي در ترويج برخي از خوشنويسي ها و آثار هنري ، خوشنويسي و منابع دارد.

********

حسين اژدها

خوزه زندي رودي وي در 11 مارس 1980 متولد شد. لين در سال 1337 اولين نمايشگاه انفرادي خود را انجام داد و در سال 1338 در نمايشگاه گروهي انجمن ايران و آمريكا شركت كرد. نقاشي هاي زندرودي از آن زمان در دو سالگي در پاريس و تهران نمايش داده شده است.

وي يكي از پيشگامان خوشنويسي در ايران بود و با استفاده از نمادهاي هنر سنتي و خوشنويسي ايران روش جديدي را در هنرهاي تجسمي ايران توسعه داد.

از آثار زندرودي مي توان به موزه هنرهاي مدرن تهران ، موزه هنرهاي زيبا ، موزه جهان نما ، موزه هنرهاي مدرن كرمان ، موزه هنرهاي مدرن پاريس ، موزه هنرهاي مدرن نيويورك ، موزه مدرن دانمارك اشاره كرد. هنر ، و موزه روتردام. حفاظت شده هلند ، مركز فرهنگي Mal فرهنگي در سوئد و … باشد.

اين اثر خوزه زندي رودي در سال 1349 خلق شد و در سال 2007 منتشر شد در سال 1977 در موزه هنر مدرن نگهداري شد.

محصمد احصايي

محمد احسايي يك هنرمند ايراني است كه از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تره فارغ التحصيل شده است. وي هنرمند برجسته اي در زمينه هنرهاي گرافيكي ايران است.

برپايي نمايشگاه هاي متعدد در داخل و خارج از كشور ، برنده شدن جوايز بين المللي ، تدريس در دانشگاه هاي هنر ، عضويت در هيئت مديره انجمن طراحان گرافيك و خوشنويسي ايران و داوري كودكان دو ساله با زمينه هاي هنري مختلف از جمله فعاليت هاي اين هنرمند است. .

اين اثر در سال 1370 توسط آماري ايجاد شد و هم اكنون در موزه هنرهاي مدرن تهران نگهداري مي شود.
اين آمار در سال 1974 ايجاد شده و هم اكنون در موزه هنرهاي مدرن تهران نگهداري مي شود.

ارامرز سلام

پاراميش رام لارام ، نقاش و عكاس در سال 1316 در تهران متولد شد. لين در سال 1347 مدرك كارشناسي ارشد طراحي داخلي و نقاشي تزئيني را دريافت كرد. در سال 1349 براي مطالعه ادبيات و انتشارات مختلف به فرانسه سفر كرد.

پيلارام هميشه مي خواست اولين نشانه هاي ايراني را نشان دهد. وي در كارهاي قبلي خود بر استفاده از مهرهاي باستاني و نه امضا تأكيد كرد و زمينه متني را ايجاد كرد كه نمادهاي مذهبي مانند پرچم ها و پنجه ها را با اشكال هندسي تركيب مي كرد.

وي خوشنويسي را در انجمن خوشنويسي تحصيل كرد و به دنبال روشهاي جديدي براي ايجاد پيچ ​​و تاب و تركيب بندي در زمينه هنر سنتي ايران بود و آموخت كه خوشنويسي فارسي همراه با نقاشي جلوه منحصر به فردي به نقاشيها مي بخشد. از آن پس ، كاليگرافي محور اصلي قرار گرفت. از كار او

آثاري از پاراماراز پيلارام / تاريخ آفرينش 1349 و 1356 توسط موزه هنر مدرن در تهران خريداري شد.

ساخته شده توسط پاراماس پيلارام / تاريخ آفرينش 1348 و 1356 براي موزه هنرهاي معاصر.

Riza Mafia

رضا مافي در سال 1322 متولد شد و از رهبران جنبش خوشنويسي بود. وي كار خود را با اين سبك هنري آغاز كرد ، سپس نقاشي را با سبك نستعليق تلفيق كرد. گفته مي شود وي از كار سحراب سپهري الهام گرفته است.

در زمان حيات وي ، مافيا در نمايشگاه هاي متعددي در ايران و خارج از كشور به اجراي برنامه پرداخت. وي در سال 1982 درگذشت.

اين كار در سال 1954 ايجاد شد و در سال 1956 به موزه هنرهاي معاصر تهران اهدا شد.

آثار Risa Mafi در سال 1954 خلق شد و در سال 156 به موزه هنر مدرن در تهران اهدا شد.

خدا تو را حفظ كند

ناصرالله افجه در سال 1913 متولد شد. وي سالها در خوشنويسي و خوشنويسي فعاليت داشته است. وي كه توسط انجمن Calypsovers ايران به عنوان يك عكاس حرفه اي مشهور شناخته شد ، اولين نمايشگاه انفرادي خود را در سال 1974 در گالري سيشون برگزار كرد. آثار اين هنرمند در نمايشگاههاي گروهي متعددي در ايران و ساير كشورها به نمايش گذاشته شده است.

اين كار ايجاد شده در سال 1970 ، در سال 1972 به موزه هنرهاي معاصر تهران اهدا شد.

* برخي از اطلاعات و تصاوير اين گزارش از كتاب “جنبش مدرن ايران” منتشر شده در موزه هنر مدرن تهران گرفته شده است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.