دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

آرشیو بهمن ماه 1398

به جامع ترين خبرنامه تخصصي موزيك خوش آمديد

۱۶۴ بازديد

 

اميرعباس گلاب متولد 24 آبان 1365 در تهران مي باشد. او از سن 7 سالگي موسيقي را با آواز سنتي نزد پدر خود شروع كرد. وي 14 سال بيشتر نداشت كه نواختن گيتار را آغاز كرد و گرايش به سبك پاپ و راك آورد. اميرعباس گلاب كه داراي تحصيلات موسيقي است براي دوره اي كوتاه نزد استاد محمد نوري شروع به كار كرد و اولين تك آهنگ خود را در سال 1386 تحت عنوان فقط برو ارائه كرد. او فارغ التحصيل آكادميك رشته موسيقي مي باشد و به جز خوانندگي، آهنگسازي و ترانه سرايي نيز مي كند. وي مدتي نزد مرحوم محمد نوري آموزش خوانندگي ديده است و از بچگي دوست داشت خواننده شود. پدرش يكي از مخالفين سرسخت وي در مورد تغيير سبك و روي آوردن به سبك پاپ بود و حتي به او مي گفت اگر تار و سه تار بخواهي برايت تهيه مي كنم اما گيتار نه! پدرش همچنان مخالف پاپ خواندن وي است.

۱۵۸ بازديد

 

امير كريمي كه از خوانندگان خوش صداي كشورمان است در ۴ فروردين ۱۳۴۹ در محله كريم خان زند تهران متولد شد. او كه جزو اولين خوانندگان پاپ ايراني بعد از انقلاب است، تحصيلات دانشگاهي را با مدرك ليسانس مهندسي عمران به پايان رساند. در سال ۱۳۷۱ يك دورهٔ اجمالي از تئوري موسيقي و سلفژ را گذراند و از سال ۱۳۷۳ به‌طور جدي تر موسيقي را دنبال كرد. طي سال‌هاي ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ با چند تن از پيشكسوتان موسيقي چون بابك بيات و مجيد انتظامي ملاقات هايي را داشت و از سال ۱۳۷۶ با تولد دوبارهٔ پاپ در ايران كار حرفه‌اي خود را با محمدرضا چراغعلي به عنوان آهنگساز و سعيد امير اصلاني به عنوان شاعر آغاز كرد و به دنبال آن همكاري وي با صدا و سيما نيز شروع شد. اولين آلبوم كريمي «غريبه» بود كه به سفارش شركت سروش در سال ۱۳۷۸ تهيه و روانهٔ بازار موسيقي شد. او توانست با آهنگ «تهران» در اين آلبوم به اوج محبوبيت و شهرت برسد.

۱۴۲ بازديد

 

انتشار آلبوم «25» 

ادل پس از گذشت سه سال، در ۲۳ اكتبر ۲۰۱۵ اولين تك آهنگ آلبوم جديد خود را با نام «سلام» منتشر كرد. اين موزيك ويدئو در ۲۴ ساعت اول حدود ۲۷ ميليون در يوتيوب بازديد داشت و توانست ركورد قبلي را كه متعلق به موزيك ويدئو خصومت از تيلور سوئيفت بود، بشكند. آهنگ سلام موفقيت هاي چشمگيري براي ادل به ارمغان آورد و در اغلب كشورهاي جهان، اول شد. سومين آلبوم او با نام «۲۵» به طور رسمي در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۵ روانه بازار شد و توانست در هفته اول، ركورد بيشترين فروش را در بريتانيا و آمريكا بشكند و در صدر اغلب جدول هاي موسيقي جهان قرار بگيرد. اين خواننده همچنين در مراسم جايزه بريت (جايزه موسيقي پاپيولار از جانب اتحاديه موسيقي بريتانيا) ۲۰۱۶ توانست چندين جايزه را از جمله تك آهنگ و آلبوم سال را از آن خود كند.

۹۴ بازديد

 

ادل لائوري بلو ادكينز در ۵ مي ۱۹۸۸ در شهر ناتنهام واقع در شمال لندن به دنيا آمد. مادرش «پني ادكينر» بريتانيايي است و در نوجواني او را به دنيا آورد. پدرش «مارك اوانس» اصالتا اهل يكي از ايالت هاي كشور ولز است. زماني كه ادل ۲ ساله بود، پدرش خانواده را ترك كرد و مشخص نيست به كجا رفته است. ادل از كودكي به خوانندگي بسيار علاقه مند بود، به همين دليل وقتي تنها ۴ سال داشت با صداي شگفت انگيز خود خواندن را آغاز كرد. بنا به گفته خودش گروه دختران ادويه، علاقه و اشتياق بيشتري براي خوانندگي در او ايجاد كردند به گونه اي كه جايگاه فعلي خود را مديون اين گروه مي داند. گروه دختران ادويه شامل ۵ تن از دختران خواننده و رقصنده به نام هاي گري، ويكتوريا، اما، ملاني c و ملاني B در انگلستان است كه شهرت فراواني دارند. ادل پس از سپري كردن دوران تحصيل خود، از مدرسه هنرها و صنايع اجرايي بريتانيا فارغ التحصيل شد.

۹۶ بازديد

 

احسان خواجه اميري خواننده و آهنگساز ايراني، متولد 7 آبان ماه سال 1363 در تهران است. پدر احسان خواجه اميري، استاد ايرج خواجه اميري از خوانندگان قديمي و نام آشناي دنياي موسيقي است. او يك خواهر به نام اليكا دارد. احسان خواجه اميري فارغ التحصيل كارشناسي مهندسي كامپيوتر از دانشگاه آزاد اسلامي است. اين خواننده در سال 83 با همسرش آشنا شد كه البته بعد از 5 سال با هم ازدواج كردند. اين زوج در سال 93 صاحب فرزند پسري به نام «ارشان» شدند. همسر احسان خواجه اميري، «ليلا رباني» است. او در خصوص آشنايي و ازدواجشان مي گويد: شايعه راجع به ازدواج ما واقعا زياد بود. ما خيلي اتفاقي در سال 83 با هم آشنا شديم و بعد از 5 سال آشنايي، ازدواج كرديم. خب ازدواج براي ما ترسناك بود. چون هر دوي ما ‌سن و سال كمي داشتيم. روز عقد هر دو بهت‌زده بوديم و باورمان نمي‌شد.

۱۱۹ بازديد

 

مسعود جهاني و ايده ساخت گروه هوروش بند

مسعود جهاني هميشه به اين امر علاقه مند بوده است كه يك گروه موسيقي مختص خود را داشته باشد تا در قالب آن موفقيت هايش را بپروراند. در زمينه بنيانگذاري گروه هوروش بند بايد بدانيد كه مسعود جهاني در يك اجتماع دوستانه، صداي مهدي دارابي را در قالب سنتي شنيده و پس از اجراي دارابي، با حميد فريزند صحبت كرده و پيشنهاد همكاري در قالب يك گروه را به او داده بود كه حميد هم استقبال كرده بود و به اين ترتيب گروه معروف هوروش بند، تاسيس شد. گفتني است كه حميد فريزند مدير برنامه مهدي دارابي بود كه الان در گروه هوروش بند، سمت مدير برنامه هوروش بند را دارد. به اين ترتيب كار هوروش بند آغاز شد و براي اولين كار مشترك خود تلاششان را آغاز كردند. با پيگيري‌هاي حميد فريزند اين گروه موفق شد تا قطعه‌اي به نام «ياد تو مي‌ افتم» را منتشر كند كه اين كار به عنوان اولين كار گروه هوروش بند با اتفاقات خوبي همراه شد و توانستند با شركت ققنوس قرارداد ببندند.

۱۱۳ بازديد

 

بيوگرافي مسعود جهاني

مسعود جهاني يكي از اعضاي گروه هوروش بند است كه در تاريخ ۱۰ خرداد سال ۱۳۶۶ متولد شده است. اين هنرمند جوان اصالتا اهل تبريز است. مسعود جهاني از سن ۱۴ سالگي آموختن موسيقي را شروع كرده است. او فرزند شهيد است و در سن ۱۹ سالگي و در سال ۸۵ در رشته داروسازي دانشگاه اصفهان پذيرفته شد. در اين دانشگاه و همزمان با تحصيل يك گروه موسيقي تشكيل داد، اما براي كار اجرا با مشكل اداره ارشاد رو به رو شد. در همان سال ۸۵، بعد از گذراندن يكي دو ترم از رشته داروسازي، بنا به علاقه و مدت زماني كه به كار يادگيري و اجراي موسيقي اختصاص مي داد، از ادامه تحصيل انصراف داد و البته ازدواج هم كرد. اين هنرمند جوان كه تحصيل را نيمه كاره رها كرد، مدتي بعد يعني در سن ۲۰ سالگي دوره صدابرداري موسيقي را طي كرد. او اين دوره را پيش شخصي هنرمند در اصفهان پيش برد. 

۹۵ بازديد

 

هوروش بند يك گروه موسيقي ايراني است كه با سبك پاپ فعاليت دارد و در بين قشر جوان، براي خود هواداران زيادي را دست و پا كرده است. در مورد فعاليت اين گروه بايد بدانيد كه هوروش بند از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ فعاليت خود را به طور رسمي در عرصه موسيقي شروع كرده است. مسعود جهاني يكي از اعضاي اين گروه است كه در سمت تنظيم ‌كننده موسيقي پاپ در گروه هوروش بند فعاليت دارد و مهدي دارابي خواننده جوان اين گروه است. در حقيقت اعضاي اصلي هوروش بند متشكل از اين دو نفر است. اولين قطعه موسيقي گروه هوروش بند با نام «ياد تو مي‌افتم» منتشر شد و بعد از آن هم با انتشار تك آهنگ‌هاي مختلف موفق شدند در ميان مخاطبان موسيقي جايگاه خوبي را كسب كنند.

۱۱۶ بازديد

 

عماد طالب زاده خواننده سبك پاپ متولد ۲۸ آذر ۱۳۶۰ در تهران مي باشد. وي برادر حميد طالب زاده خواننده ايراني است كه مقيم كشور آمريكا مي باشد. او فارغ التحصيل موسيقي از دانشگاه آزاد اسلامي و داراي دو برادر بزرگتر از خود به نام هاي حميد و عليرضا و يك خواهر به اسم مهناز است. قبل از او حميد وارد عرصه موسيقي شد. عماد خوانندگي را از سن ۱۵ سالگي و به صورت غيرحرفه اي شروع كرد، اما از ۲۰ سالگي اين موضوع براي وي جدي تر شد، به طوري كه در سال ۱۳۸۷ اولين آهنگش را منتشر كرد. شغل دوم عماد ساختن موزيك ويديو است و تاكنون چند كار از او در شبكه هاي تلويزيوني پخش شده است. او عاشق شنا و اسكي است و خيلي علاقه اي به فوتبال ندارد. عماد طالب زاده اكنون از خوانندگان مجاز ايران است و ديگر با شبكه هاي ماهواره اي با كليپ سازي و … همكاري نمي كند.

۱۲۹ بازديد

 

امير تاجيك (متولد ۸ شهريور ۱۳۴۷ در تهران) هنرپيشه و خواننده محبوب و مطرح ايراني است. او فارغ التحصيل رشته مهندسي طراحي صنعتي مي باشد و با توجه به رشته تحصيلي خود به مدت يك دهه به عنوان مهندس قطعات پرواز در هواپيمايي كشور كار كرده و قطعه اي از محفظه موتور احتراق هواپيما را طراحي كرده است. زماني كه درس مي خوانده بازيگر رشته تئاتر نيز بوده و بسياري از ترانه ها را نيز روي سن مي خوانده است و از همان زمان به پيشنهاد دوستانش براي صداي خوبش تصميم گرفت به سمت خوانندگي برود و براي هميشه بازيگري را كنار گذاشت. اولين كارش را با اركستر سمفونيك با آقاي امير بكان و رهبري ناصر مرتضي پور شروع كرده و مدتي نيز در تئاتر كار كرده است. او مي گويد تنها علاقه براي ورود به خوانندگي كافي نيست و بايد پتانسيل دروني خود را محك بزنيد سپس با فطرت درون و علاقه بيروني ادغام كنيد و يك اثري به وجود بياوريد كه اثري روي مخاطب ايجاد كند.